Ik ga mee! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Bart Sikking - WaarBenJij.nu Ik ga mee! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Bart Sikking - WaarBenJij.nu

Ik ga mee!

Door: Bart Sikking

Blijf op de hoogte en volg Bart

17 Januari 2014 | Nederland, Hoofddorp

Klik. Dat is één. Klak. Dat is twee. Rits omhoog, lusjes om de polsen, skibril voor en... 'los geht's!'

Over exact één week beginnen vier Nederlandse huisvaders uit Haarlemmermeer en omstreken op ruim 1800 meter boven de zeespiegel aan hun eerste afdeling van de Ehrenbachhöhe, even boven het Tiroolse Kirchberg. En ik? Ik ben een bofkont en ben één van hen! Het aftellen is begonnen...

Charmant zullen die eerste meters er niet uitzien. Vier veertigers met stramme spieren, een zwembandje en een kantoorkont, op zoek naar de dichtstbijzijnde volgende skilift om even uit te blazen. Maar plezier zullen ze hebben! En dat vier dagen lang.

Het begon allemaal in december met een vraag van broeder Marco uit De Meerkerk, die met broeder Marcel en zijn vriend William het 'mannen-ski-ding' al in de stijgers hadden gezet. Ik moest er even over nadenken, omdat mijn schoonouders rond deze tijd dreigden te verhuizen. Afwezigheid bij zo'n gebeurtenis levert geen punten op :-), dus hield ik terecht een slag om de arm. En die lieve mannen? Die hielden al die tijd voor mij een plaatsje vrij, zodat ik vandaag - een kleine week voor vertrek - kan zeggen: Ik ga mee!

Als tastbaar bewijs van dat het allemaal gaat gebeuren heb ik vanmorgen ski's laten reserveren bij Gerry Sport in Kirchberg. Morgen bij de ANWB nog even een vignet voor de Oostenrijkse autosnelwegen halen en de tinteling van het aankomende avontuur kan de vrije teugel krijgen. Na het weekend nog drie dagen hard werken en het feest kan beginnen. Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn meisjes thuis niet gek maak met de aanstaande 'Grote Ongelijkheid'...?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoofddorp

Bart

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 7227

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 31 Juli 2014

Engeland met de meisjes (2014)

23 Januari 2014 - 28 Januari 2014

Mannen-ski-ding Kirchberg (2014)

Landen bezocht: