Heading for London - Reisverslag uit Torquay, Verenigd Koninkrijk van Bart Sikking - WaarBenJij.nu Heading for London - Reisverslag uit Torquay, Verenigd Koninkrijk van Bart Sikking - WaarBenJij.nu

Heading for London

Door: Bart Sikking

Blijf op de hoogte en volg Bart

25 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Torquay

Vandaag verlaten wij de zonovergoten Britse Rivièra voor het toetje van de vakantie: London! We doen dat in twee etappes, want eerst gaan we nog voor twee nachten naar een camping aan de zuidkant van de stad, om van daaruit op zaterdag Brighton te bezoeken (stad aan de zuidkust) en op zondag Leatherhead, een plaats pal onder London, waar de Hillsong gemeente samenkomt. Daarna dringen we verder de stad in om de laatste vijf nachten dicht bij The City te kamperen. O ja, en met een beetje geluk stoppen we vandaag nog even bij werelderfgoed Stonehenge, een stapel kunstig geplaatste stenen uit de Late Steentijd (2.600 vóór Christus). We gaan het beleven.

Maar eerst gaan we even bellen met zuster Margriet, die vandaag jarig is. Happy birthday!

Vanmiddag vindt een spontaan georganiseerde stille tocht plaats om de Toolenburgerplas. Een rare gewaarwording, op een plaats waar wij zo geregeld komen en waar wij nu niet (kunnen) zijn. Femke heeft ons hierover gisteren nog even liefdevol onderhouden. "Wij hebben vakantie en het helpt niemand als we het steeds weer over die ellende hebben". En zo is het ook. We hebben nog een week te gaan en gaan daar nog even fijn van genieten. Op naar London.