De kop is eraf - Reisverslag uit Kirchberg in Tirol, Oostenrijk van Bart Sikking - WaarBenJij.nu De kop is eraf - Reisverslag uit Kirchberg in Tirol, Oostenrijk van Bart Sikking - WaarBenJij.nu

De kop is eraf

Door: Bart Sikking

Blijf op de hoogte en volg Bart

23 Januari 2014 | Oostenrijk, Kirchberg in Tirol

Hallo liebe Leute! Ja hoor, die Männer sind veilig aangekomen in Oostenrijk. Het duo Marco-Bart arriveerde om 14.45 uur bij Parkhotel Kirchberg; het koppel Marcel-William twintig minuten later. 975 kilometer in negen-en-een-half uur. Een keurige prestatie, mede dankzij voortreffelijk rijweer en enkel wat oponthoud in de ochtendspits van het Ruhrgebied.

Toen ik gisterenavond ontdekte dat ik mijn portefeuille kwijt was, sloeg de stress wel even toe. Bankpas, creditcards, tankpas, rijbewijs, de hele bende zat erin. Geen handig moment zo vlak voor de start van een minivakantie. Maar vanmiddag eenmaal aan het bier in een gemütliche Stube, bleek ik niet de enige met pre-vakantie-stress. Bij Marco moest zoon Paul gisteren nog naar het ziekenhuis voor een medische ingreep en gaf hun vaatwasser de geest. En bij Marcel brak de autosleutel nog even af in het portierslot... Fijn. In mijn geval werd ik gered door Noortje, die anderhalf uur later m'n portefeuille vond onder de trap thuis. Pffoei...

De dag begon vanochtend extra vroeg, maar ronduit bevredigend. Er gaan dagen voorbij dat ik zonder zo'n dikke hug van Astrid het pand in vroegte verlaat. En uitgezwaaid worden door Nisette (partner van Marco) in decent satijnen nachtpon, was een absolute primeur. De dag kon niet meer stuk.

Eenmaal in Kirchberg verkenden wij elkaars kamers. Marco en Bart op de eerste etage, met balkon en uitzicht op het skigebied en Marcel en William op zolder in een kamer met creatieve vorm (soort kapel), geschikt om er zondag de heilige mis te vieren. Na verkenning van de accomodatie ging het onder leiding van Reiseleiter Marcel richting Gerry Sport, het adres om onze ski's te huren en te passen. De locatie bleek aan de voet van de piste en bij het dalstation van de Maierlbahn. Een heerlijke plek om even de sfeer te proeven waarin wij ons vanaf morgen begeven.

Na al het harde werken (skischoenen passen, skihuur betalen, enzo) was het tijd voor een openingsbier in downtown Kirchberg. We vonden een gezellige Stube in het centrum van het dorp, deelden de eerste obligate onderdelen van onze levens (hoeveel kinderen, hoe oud, waar kom je vandaan) en proosten op onze vakantie. Wat is het leven mooi!

Het goede nieuws is verder dat er vanaf morgenmiddag bakken sneeuw gaan vallen. En dat kan de door Südföhn geplaagde regio goed gebruiken. Vanavond heerlijk gegeten in het hotel en nu op tijd ons mandje in. De kop is eraf. Morgen start het Grote Genieten.

Tschüss!

• 23 Januari 2014 - 22:31

Fraulein:

Wie sch"on die m"anner in der Stube.
    Hier gibts pfankuchen mit k"ase und spek, zeg maar.
    Ook wij gaan ons mandje weer in.
    Paul verbonden, het satijn weer aan en morgen lopen we weer in de regen.
    Jullie viel spass in der snee.
    Bis morgen!
    Tjuss.

• 23 Januari 2014 - 22:32

Astrid:

Klinkt goed, heren! Fijn dat jullie allemaal heel gearriveerd zijn en veel plezier de komende dagen!

Wij houden hier thuis ons eigen vrouwen-feestje; alle drie de dames Sikking slapen vannacht in de echtelijke slaapkamer.

Liefs,
    Astrid, Femke en Noortje

• 24 Januari 2014 - 11:37

Luicenne:

Leuk zo'n reisverslag !!
    Veel plezier mannen, hopelijk hebben jullie veel sneeuw, zon en natuurlijk LOL !!

Liefs Lucienne