Schnee, Schnee und nog eens Schnee - Reisverslag uit Kirchberg in Tirol, Oostenrijk van Bart Sikking - WaarBenJij.nu Schnee, Schnee und nog eens Schnee - Reisverslag uit Kirchberg in Tirol, Oostenrijk van Bart Sikking - WaarBenJij.nu

Schnee, Schnee und nog eens Schnee

Door: Bart Sikking

Blijf op de hoogte en volg Bart

24 Januari 2014 | Oostenrijk, Kirchberg in Tirol

Vannacht heeft Marco dikke bomen omgezaagd in het Wiener Wald en verstoorden enkele stappers de nachtrust door nét iets te luidruchtig onder ons balkon door het hotel binnen te wandelen. Verder prima geslapen, mede dankzij fabelhafte Better, zonder schot aan 't voeteneind! Intussen veranderde buiten de wereld stilletjes in een sprookje, dat wij ontdekten toen wij vanmorgen de gordijnen open trokken.

Terwijl wij ontbeten met scrumbled eggs en Kaiserbrötchen, begon het opnieuw te sneeuwen om niet meer op te houden. Dat leverde fantastich verse skicondities op, met af en toe van die heerlijke lobbige sneeuw. Alsof je door de slagroom van je Apfelstrudel skiet. Het leverde overigens ook barre momenten op. Op 2000 meter joegen de sneeuwjachten over de Pengelstein-kam en was er af en toe geen hand voor ogen te zien. Door de mist kon je je met gemak ergens op de Noordpool wanen.

Aanvankelijk ging ik natuurlijk als atleet van de berg, maar gaande de dag sloeg de vermoeidheid toe en veranderde de motoriek in die van een bejaarde. Bij een val verdraaide ik een beetje de rechter knie, waardoor het ongemak toenam. De andere mannen gingen natuurlijk nog steeds geschmeidig van de berg, maar een uur voor de laatste Pistenkontrolle vonden we het welletjes. Zes uur in de sneeuw was een mooie start voor de eerste dag.

Na een opfrisbeurt in het hotel wandelden we om half vijf het schemerachtige dorp in en belandden in een echte après-ski-tent. Als we het er een half uur hebben uitgehouden, is het veel. Harde Oostenrijkse muziek, rook en rondom beslagen ruiten. Daar zijn deze veertigers dus te oud voor. Maar we zijn er geweest! Inmiddels onderuit gezakt in de lobby van het hotel, waar de hotelmanager voor ons de open haard ontstak en iedereen nu in z'n smart phone zit. Kijk, in dat opzicht zijn we weer een stuk jeugdiger!

Morgen belooft de enige stralende dag van ons verblijf hier te worden, dus dat wordt genieten. Nu in afwachting van het serveren van de Perlhuhn en Gemüse Lasagne. Voor elk wat wils hier.

Bis morgen!

• 24 Januari 2014 - 20:56

Pim:

Hé Bart,
    Mooi verhaal man! Heerlijk hè die verse sneeuw...!! Maar hoe gaat t met je knie?
    Vergeet die eeuwige jeugdigheid nou en trek je eigen tempo, nix forceren hoor!
    Geniet lekker daar en maan Marcootje tot stilte! Groetjes daar.

• 24 Januari 2014 - 21:31

Fraulein:

Oh die bomen.........vol sneeuw en dan omgezaagd worden.
    Je kunt Marco vragen om herriestoppers, want die zijn er hoor!
    Hopelijk morgen een zonnetje, hier een zonnebankje gepakt.
    Tjuss

• 24 Januari 2014 - 21:35

Bart:

Ha, ha! Ja, die jeugdigheid... Zit inmiddels met m'n knie in de Midalgan van Marco. Dus kan m'n moeilijk vragen of 'ie vannacht z'n zaag 'thuislaat'. Voor wat, hoort wat tenslotte :-) Hopelijk morgen weer beter. In ieder geval veel Sonnenschein! Dus misschien wordt het wel een ligstoel op 2.000 meter boven de zeespiegel! Hoop dat jij inmiddels een beetje opknapt. Groet!

• 25 Januari 2014 - 00:00

Femke:

Haha pap je bent de jeugdheid zelve! Voor de rest spreekt Apfelstrudel en slagroom mij aan en hopelijk is het daar morgen weer prachtig weer. Veel plezier.
    Liefs!

• 25 Januari 2014 - 12:26

Marjolijn, Jonne En Jinte:

Hoi allemaal,
    Wat een leuk verhaal. Wat boffen jullie met al die sneeuw!
    Geniet nog even lekker! We wensen jullie nog heel veel plezier!

Liefs van ons allemaal

• 25 Januari 2014 - 13:48

Lucienne:

Hey mannen,

Mooi verslag van jullie eerste skidag !!
    Als ik dat zo zie is de wintersport nog steeds niet aan mij besteed, laat mij maar rennen van het voetbalveld (prachtige wedstrijd, ging gelijk op tot de 4-4 , knappe zege van onze F3 met 5-10, eerste 3 punten zijn binnen !!) naar de opendag middelbare school (was ook interessant)

Morgen piep ik waarschijnlijk anders, als ik jullie zonovergoten foto's zie...

Viel spass,
    Grusse Lucienne, Melvin, Sander en Mitchel